АВТОМАЙСТЕРНЯ RENAULT ГоловнаРеєстраціяВхід Вторник
22.05.2018
08:02
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту
Категорії
Ремонт двигуна [14]
Технології [6]
Лікбез [15]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0




 Каталог статей 
Головна » Статті » Статті по ремонту автомобілів » Лікбез

Чому не можна їздити на низьких обертах двигуна

Автолюбителі старого гарту часто вважають за краще їздити на машині на низьких обертах і радять цей стиль їзди іншим. Основним перевагами даного методу називають зниження витрати пального, менший шум всередині авто від двигуна і нібито збільшується ресурс двигуна. Отже, чи дійсно потрібно дотримуватися цієї рекомендації?

Спочатку з'ясуємо, що таке низькі оберти і що вони дають. Під низькими обертами мається на увазі такий режим роботи силового агрегату, при якому він працює на межі, тобто авто рухається на вищій передачі, ніж того вимагає ситуація на дорозі. Для бензинових безнаддувних агрегатів це режим до 2,5 тис. обертів на хвилину, а для дизельних - до 1,1 тис.-1,2 тис. обертів на хвилину.

Саме подібний режим їзди багато автомобілістів вважають економічним. В теорії схема економії пального працює гранично просто: чим менше обертів колінчастого валу двигун виробляє на 1 од. подоланої авто відстані, тим менше споживається пального. Частково дана формула справедлива, але далеко не кожен раз.

Давайте уявимо ситуацію, коли авто рівномірно рухається на низьких оборотах і йому необхідно прискоритися. Це можна здійснити 2-ма методами: різко натиснувши на педаль газу, при цьому, зберігши обрану передачу, або ж перейшовши на нижчу передачу. У 1-му випадку мотор, який і так працює під великим навантаженням, отримує велику порцію палива і починає захлинатися, тому що перебуває за межами обертаючого моменту, у 2-му навпаки переходить в оптимальний з точки зору навантаження режим.

Власники транспортних засобів з бортовим ПК можуть самі переконатися, що на завищеній передачі палива буде витрачатися навіть більше - до тих пір, поки двигун не вийде на оптимальний режим функціонування.

У самому ж силовому агрегаті, при цьому, відбуваються процеси, прo які також буде незайвим знати кожному власнику авто. По-перше, при роботі на занижених обертах в силовому агрегаті виникають неприємні вібрації, викликані детонацією. Ви їх напевно відчували, коли їздили з «професіоналами» - на таксі, автобусах або ж власному TЗ.

Їх виникнення - вірний знак того, що водій в буквальному сенсі вбиває машину. Вібрації руйнують підшипники і вали мотора, трансмісію, зчеплення і опори мотора. Збільшеному зносу піддаються поршні, вкладиші колінчастого валу, двомасовий маховик (якщо він є на авто), розтягується ланцюг ГPM і йде велике навантаження на зубчики ремня ГРМ, що може призвести до його завчасного виходу з ладу, а в камерах згоряння швидко наростає нагар.

По-друге, підвищений знос компонентів двигуна відбувається через їх недостатнє змащування. Це пов'язано з залежністю тиску насосу масла від обертів колінчастого валу: підшипники ковзання розраховані на роботу в умовах гідродинамічного змащування (масло йде під тиском в зазори між валом і вкладишами). Так, чим більше обертів, тим вище тиск. Мотор, що працює на низьких оборотах, відчуває масляне голодування.

І нарешті, їзда на малих обертах просто небезпечна: у разі гострої необхідності прискоритися зробити це на високій передачі швидко просто не вийде. Збільшення подачі пального не призводить до різкого і впевненого прискорення, a значить, великий ризик потрапити в аварію.
Ось чому важливо пам'ятати, що двигун машини активно зношується в основному тоді, коли більшість власників авто намагаються «заощадити»: на малі оберти накладається граничне навантаження, саме тому швидкість зносу компонентів двигуна в зоні буксирувальних режимів роботи найбільша.

Наші поради прості: якщо ви відчули зменшення обертів або вібрацію, яка була викликана перевантаженням мотора, відразу перемикайтеся на нижчу передачу. Також намагайтеся до цього не доводити і тримайте обороти колінчастого валу в області середніх і іноді випалюйте нагар в камерах згоряння і каталізаторі, короткочасно розкручуючи силовий агрегат до обертів, що перевищують середні . Тим самим ви зможете продовжити двигуну життя.

Категорія: Лікбез | Додав: EndryX (09.05.2018)
Переглядів: 14 | Теги: двигун, мотор, їзда, тиск масла, лікбез, оберти двигуна | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
avatar
Увійти
Пошук
Друзі та партнери
Кинологічний INFO-портал





Все для 
мойки=  





Copyright MyCorp © 2018